(04/10/2016)
Τα παιδιά περνούν πλέον πάρα πολύ χρόνο online και η τηλεόραση σε μεγάλο βαθμό έχει αντικατασταθεί από το Διαδίκτυο και στο χώρο της διαφήμισης στην Ευρώπη, με συνέπεια τα παιδιά πολλές φορές να εκτίθενται σε επικίνδυνες online πρακτικές μάρκετινγκ.
Γι’ αυτόν το λόγο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηματοδότησε μια εκτεταμένη μελέτη ως προς την επίδραση των πρακτικών αυτών στη συμπεριφορά των παιδιών με τα πιο σημαντικά ευρήματα να καταδεικνύουν τα εξής:
- Οι εξειδικευμένες και μη διαφανείς διαδικασίες μάρκετινγκ είναι συνηθισμένη μέθοδος (ενσωματωμένες ή συναφείς διαφημίσεις)
- Οι πρακτικές μάρκετινγκ έχουν σαφή αντίκτυπο στη συμπεριφορά των παιδιών: τόσο υποσυνείδητα όσο και στην αγοραστική τους συμπεριφορά
- Τα παιδιά δεν προστατεύονται εξ’ ίσου στις χώρες της Ε.Ε. ενάντια στις πρακτικές online μάρκετινγκ επειδή το μάρκετινγκ ρυθμίζεται με ελαφρώς διαφορετικό τρόπο μεταξύ των χωρών, αλλά κι επειδή οι γονείς εφαρμόζουν διαφορετικά μοντέλα εποπτείας των online δραστηριοτήτων των παιδιών τους.
Περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα είναι διαθέσιμες
εδώ.
<< επιστροφή