ΑρχικήΝέαPressNewslettersΥλικόΑ-ΩΣυχνές ΕρωτήσειςΕπικοινωνία
Home >> Μεγάλοι >> Κινητό τηλέφωνοΠαρενόχληση
Η παρενόχληση μέσω κινητού γίνεται τόσο με τηλεφωνικές κλήσεις όσο και με την αποστολή προσβλητικού και ίσως και παράνομου υλικού με γραπτά μηνύματα SMS και μηνύματα πολυμέσων MMS. Το υλικό αυτό μπορεί να είναι ένα ρατσιστικό ή προσβλητικό κείμενο, η φωτογραφία ενός παιδιού που κακοποιείται ή κείμενο προς εκφοβισμό.

Πρέπει, επίσης, να επιστήσουμε την προσοχή στο φαινόμενο του «happy slapping». Ο όρος αναφέρεται στη διαδικασία φωτογράφησης ή βιντεοσκόπησης σκηνών παρενόχλησης και ανταλλαγής αυτών. Είναι ένα σοβαρό ζήτημα που απασχολεί έντονα αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες.

Το happy slapping είναι στενά συνδεδεμένο με το cyberbullying, δηλαδή την παρενόχληση μέσω Διαδικτύου, ένα πρόβλημα που φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν ένα στα τέσσερα παιδιά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Σύμφωνα με ανεπίσημη έρευνα του Πανευρωπαϊκού Δικτύου Εθνικών Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου Insafe που πραγματοποιήθηκε μέσω Διαδικτύου το 2007, το 35% των παιδιών ηλικίας κάτω των 10 ετών θα προωθούσε σε φίλους του μέσα από το κινητό του τηλέφωνο φωτογραφίες συμμαθητών του που ξυλοκοπούνται από άλλα παιδιά, γιατί θα το έβρισκε αστείο.

  • Συμβουλές
      • Συζητήστε για την ηλεκτρονική παρενόχληση με το παιδί σας και εμπνεύστε του εμπιστοσύνη, ώστε να απευθυνθεί σε εσάς σε περίπτωση που πέσει θύμα. Μην απαγορεύετε τη χρήση του κινητού ως αντίδραση σε περιστατικό παρενόχλησης γιατί αυτό θα αποθαρρύνει το παιδί να σας εμπιστευθεί.

      • Να είστε σε επιφυλακή για ενδείξεις ότι το παιδί σας έχει γίνει στόχος ηλεκτρονικής παρενόχλησης (π.χ. συναισθηματιική αναστάτωση, αποφυγή φίλων, σχολείου, δραστηριοτήτων, πτώση επιδόσεων, λεπτά σχόλια που αντανακλούν διαταραγμένες σχέσεις είτε ηλεκτρονικά είτε φυσικά).

      • Μάθετε στο παιδί σας να μην απαντά ποτέ σε μηνύματα παρενόχλησης που λαμβάνει. Καλό θα ήταν να τα φυλάξετε, ώστε σε περίπτωση καταγγελίας να μπορείτε να αποδείξετε την παρενόχληση.

      • Μην υποβαθμίζετε το συμβάν. Η παρενόχληση μπορεί να μη μείνει μόνο στο ηλεκτρονικό επίπεδο και να εξελιχθεί σε κάτι πολύ σοβαρό αν δεν δώσετε την πρέπουσα σημασία.

      • Αν η παρενόχληση είναι πολύ σοβαρή και συστηματική, απευθυνθείτε στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας μέσω των γραμμών επικοινωνίας ή της ιστοσελίδας της. Αν το πρόβλημα δεν ξεπεραστεί, αλλάξτε αριθμό τηλεφώνου.

  • STOP στην παρενόχληση